יום ראשון, 15 בדצמבר 2013

העלמת צלקות

מהו טיפול העלמת צלקות
ישנן סיבות שונות לקיומן של צלקות על עור פנינו או גופנו, בינהן נמצא פציעות עבר או טראטומות שונות, ניתוחים שעברנו וכו'. הצלקות שלנו מותירות בנו חותם פיזי ונפשי ולא פעם נשמח להעלים אותן ולהחזיר את העור שלנו לקדמותו. לצורך כך קיימות שיטות שונות להעלמת צלקות. לכל סוג של טיפול ישנם אחוזי הצלחה שונים ובבואנו לבחון את הטיפול המתאים לנו ביותר עלינו לקחת בחשבון אלמנטים שונים כמו אחוז הצלחה, סוג הצלקת, התקציב שאנחנו מקציבים לצורך העלמתן וכמובן מצבנו הרפואי. קיימים מספר סוגים שונים של צלקות. חלק מהצלקות נחשבות לצלקות שטוחות, צלקות אשר נמצאות מעל העור וחורגות משטחו וצלקות אחרות, אשר חורגות משטח העור וחסר העור המקורי. הבדלים נוספים שיכולים להיות בין צלקות שונות יהיו לדוגמא, העובי של הצלקת, הצבע שלה או אפילו המיקום שלה על פני העור. לא פעם אנחנו נרצה להעלים צלקת מסויימת, כשלמעשה כל מה שניתן הוא רק לטשטש אותה ולא להעלים אותה באופן מוחלט.

מהם הטיפולים לצורך העלמת צלקות
הטיפולים בהעלמת צלקות מתחלקים למספר סוגים. סוג הטיפול הפשוט ביותר יעשה באמצעות משחות ייעודיות, כמו לדוגמא משחות בשם 'קילו-קוט', 'מדרמה' וכו' והם נחשבים לטיפולים עדינים. חלק מהתרופות אפילו ניתנות לרכישה בבתי המרקחת השונים וזאת אפילו ללא מרשם רופא. אחוזי ההצלחה של טיפולים אלה הם נמוכים יחסית לטיפולים אחרים והם מתאימים בעיקר לצלקות שטוחות ובולטות פחות. משחות אלה לרוב יכללו חומרים פעילים, שמטרתם לעודד את חידוש העור, כלומר הסרת הרקמה הפגועה ועידוד הגוף לייצר רקמת עור חדשה במקומה. חשוב לזכור שמשחות להסרת צלקות ברוב המקרים לא ישיגו תוצאה מלאה של העלמת צלקות, אלא יסייעו יותר בטישטוש הצלקת, שינוי צבעה ומרקם העור שבו היא נמצאת. שיטה נוספת לטיפול ב- העלמת צלקות תהיה שיטת הפילינג העמוק. שיטה זו יעילה בעיקר לצורך העלמת פצעי אקנה מהפנים, מכיוון שהיא מסייעת להסיר את שכבת העור העליונה (אפידרמיס) לצורך עידוד חידוש העור. השיטה השלישית והיעילה יותר תהיה שיטת העלמת צלקות באמצעות קרן אור- לייזר. שיטה זו מסייעת לנו להעלים צלקות בולטות יותר ואפילו יכולה לסייע לנו להשטיח את הצלקות ולהפוך אותן לבולטות פחות. לטיפול במצבים קיצוניים יותר, כאשר שיטות אחרות לא עוזרות, נוכל להשתמש תמיד גם באופציה הניתוחית.

העלמת צלקות באמצעות ניתוח כירורגי

שיטת העלמת צלקות באמצעות ניתוח תהיה ברוב המקרים מתאימה לטיפול בצלקות גדולות או עמוקות, כאשר שאר סוגי הטיפולים כשלו ולא השיגו את התוצאה הרצויה. בשיטה זו יוסר חלק העור בו קיימת הצלקת הרלוונטית, זאת באמצעות ניתוח ולא פעם העור יוחלף באמצעות עור בריא שיילקח מאיזור אחר בגוף שלנו, על ידי פעולה של תרומת רקמת עור. לא פעם ניתוח לטיפול בהעלמת צלקות יצור צלקת חדשה, אך ברוב המקרים היא תהיה בולטת פחות מהצלקת שבה טיפלנו.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה