יום ראשון, 15 בדצמבר 2013

מי זקוק ל העלמת קמטים


קמטים הם אחד מסוגי הפגמים האסתטיים, אשר מעסיקים לא מעט נשים. רוב הנשים יסבלו מקמטים בשלב זה או אחר בחייהם והם תמיד יקושרו עם זקנה, בלות ועייפות. קשה לנו להשלים עם העובדה שגופנו מזדקן וזו הסיבה גם מדוע קשה לנו לקבל את הקמטים שלנו ולהשלים איתם. כיום, בעידן בו הטכנולוגיה בתחום הרפואה מתקדמת במהירות מסחררת, אנחנו כבר לא צריכים להשלים עם המצב, מכיוון שקיימות דרכים מגוונות להילחם בתופעת הקמטים. נשים רבות חוששות לטפל בקמטים, מכיוון שהן בטוחות כי הדרך היחידה לטפל בהם היא באמצעות ניתוח מתאים. אך למעשה ישנן לא מעט דרכים שונות לטיפול בבעיית הקמטים ואפילו להביא למצב של העלמת קמטים וזאת ללא ניתוח בכלל.

טיפולים להעלמת קמטים
כיום ישנם לא מעט טיפולים אפקטיביים ומוכחים לטיפול בבעיית העלמת קמטים. ניתן להשתמש בטיפולים שנחשבים  לעדינים יותר כמו לדוגמא, באמצעות שימוש במשחות מיוחדות המכילות חומרים פעילים, כמו רטינול ואפילו באמצעות הזרקת חומרי מילוי, אשר מאפשרים באופן זמני או קבוע להעלים את הקמטים בפנינו. דרכי טיפול אגרסיביות יותר יהיו טיפול באמצעות פילינג מיוחד (המכיל חומרים כימיים), או רולר של מחטים ואפילו סכין המנתחים, שנחשב לאופציה האחרונה. הבחירה בסוג הטיפול המתאים צריכה להתבצע על בסיס פגישת ייעוץ בין המטופלת לגורם המטפל, בה ייקבע סוג הטיפול לפי מצבה הרפואי של המטופלת, סוג הקמטים ומיקומם, התקציב וכו'.

מדוע נוצרים קמטים
העור שלנו בנוי משלוש שכבות שונות. השכבה העליונה נקראת שכבת אפידרמיס, השכבה האמצעית נקראת דרמיס והשכבה התחתונה והעמוקה ביותר נקראת רקמה תת עורית. ככל שאנחנו מתבגרים השכבה העליונה (אפידרמיס), אשר נמצאת במגע מתמיד עם הסביבה שלנו, הופכת להיות יותר דקה ופחות אלסטית. המצב מוביל לירידת לחות וליובש בעור, אשר אינו מאפשר לעור להתחדש ולתקן את עצמו, כמו בשנותינו הצעירות יותר. מצב זה מוביל לייצור מופחת של חומרים האחראים על גמישות העור שלנו, כמו הקולגן ולכן העור שלנו רפוי יותר וכך למעשה נוצרים קמטים על הפנים שלנו. בנוסף לתהליך ההזדקנות ישנן סיבות נוספות שיכולות להוביל להיווצרות של קמטים, כמו לדוגמא חשיפה ממושכת ועיקבית לקרינת השמש. גם עישון וזיהום אויר יכולים להוביל להיווצרות של קמטים וזאת על ידי כך, שהם מעודדים את הזדקנות העור שלנו. בנוסף לסיבות אלה נוכל למצוא סיבות נוספות להיווצרות של קמטים בפנים שלנו, כמו למשל ירידה מסיבית במשקל שהופכת את העור לרפוי יותר, התכווצות לא נכונה של שרירי הפנים שלנו שמייצרים קמטים מעליהם וכו'.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה